Легенда про бізнес-автоматизацію. Як встановити пРРО, якщо ви не програміст?

Легенда свідчить, що багато років тому з'явилися в Україні перші ФОП. Жили вони, не тужили, гроші добували і відображали в деклараціях майже все.
Установка пРРО от SmartOne

А потім напали на них правителі. Побачили, що підприємці метушаться багато, а грошей в казну приносять мало. Вирішили ситуацію виправити: дістали касовий апарат, і стали бити по цьому «майже все», аж чекова стрічка на всі боки летіла. І по цій стрічці все прямо в казну мало б іти.

Підприємці занервували, заметушилися. Гвалт підняли, стали протестувати. Їх почули навіть ті, хто раніше про поняття «ФОП» і не знав нічого. Правителі побачили, яку паніку посіяли, і перестали касовим апаратом розмахувати. Так недовго всіх розполохати, подумали вони.

ФОП походили навколо апарату, придивилися: не такий вже він і страшний. А правителям назад шляху вже немає. Вибрали підприємців, які надають послуги з КВЕД 86.90, вручили їм апарат і урочисто заявили: «Ось вам нововведення, користуйтеся! А ми через рік перевіримо». І пішли.

Як використовувати пРРО?

Для тих, хто не в курсі: спочатку всіх ФОП 2-4 груп зобов’язали використовувати реєстратори розрахункових операцій (РРО), а потім відклали це рішення на рік. Однак мало хто чув, що відстрочка не стосується деяких видів діяльності, в тому числі — надання платних послуг у сфері охорони здоров’я.

Саме так: крапельниця, яку вашому дідусеві ставить медсестра, або антицелюлітний масаж, з 1 січня 2021 повинні супроводжуватися чеком. Це ж правило стосується психологів, психотерапевтів, логопедів, парамедиків … Всі вони зобов’язані видати клієнту чек.

Так раптово довелося видавати чеки. Раніше деякі ФОП використовували робот у Вайбері, через нього можна було відправляти денний дохід. В Google-таблиці його зберігали, потім в книгу доходів зберігали, рахували розмір єдиного податку. Наприклад, 5% в 3 групі.

А як виглядає нова схема роботи зараз?

Спочатку потрібно зареєструвати касу та її користувачів в електронному кабінеті платника податків. На початку кожного робочого дня потрібно «відкрити зміну». Після кожної фіскальної операції потрібно зробити чек, навіть якщо клієнт його не вимагає. Фізично друкувати чек не обов’язково, можна тільки дати посилання, що веде на сайт податкової, де видно, що чек дійсно є. Можна також використовувати QR-код. Друкувати чек потрібно тільки на вимогу, тому знадобиться ще термопринтер. В кінці дня робиться «службова видача» зароблених грошей. Результат записується в книгу доходів (ура, тепер не потрібно вести паперову). І наостанок треба обов’язково «закрити зміну». Говорячи простіше, гроші надходять в віртуальний ящик, який потрібно також віртуально інкасувати. Чек повинен бути підписаний ЕЦП. Жах, та й годі.

Чи існує рішення, як це все спростити?

Можна спробувати державний сервіс пРРОсто. Не будемо скаржитися на якість і зручність програмного забезпечення, створеного за державний рахунок. Тож давайте краще відразу по альтернативам. Хоча пРРО працюють з серпня минулого року, їх розвиток помітно загальмував після відстрочки закону.

Є багато причин зупинитися на платному сервісі:

  • автоматизація реєстрації каси і касира в ДПС;
  • веб-інтерфейс віртуальної каси (можна видавати чеки в браузері);
  • можливість підписувати чеки ЕЦП без її завантаження;
  • автоматичне відкриття і закриття зміни;
  • створення чеків в оффлайн-режимі, коли сервер податкової недоступний;
  • наявність API, документації до нього, доступ до тестового сервера;
  • мобільний додаток для смартфонів.

Вище ми згадали, що чеки підписуються ЕЦП. Державний пРРО вимагає, щоб користувач завантажив ключ в смартфон, і для кожного чека вводив пароль від нього. Мається на увазі кожен вхід в додаток, але якщо чек видається раз на кілька годин, то пароль потрібно вводити кожен раз.

У деяких платних пРРО, наприклад, Checkbox, можна завантажити ключ в браузер, після чого відбувається авторизація касира. ЕЦП стає сервісом, а Сheckbox при створенні чека, відкритті і закритті зміни звертається до цього сервісу і отримує підпис всіх запитів до сервера податкової. Тобто ЕЦП можна не тримати під рукою, не носити з собою, а запустити додаток десь у себе в надійному місці, і програма буде до нього звертатися для підписання.

Але процес все одно досить трудомісткий. Потрібно увімкнути комп’ютер, відкрити браузер, авторизуватися, створити чек — це досить довгий ланцюжок дій. В ідеалі хочеться створювати чеки двома кліками, без необхідності авторизуватися кожен раз. Які є варіанти? Забігаючи вперед, можна сказати: їх небагато – бути програмістом, або користуватися SmartONE.

Варіант 1
Якщо у вас є досвід написання бота для фіксації щоденного доходу, можна зробити бота для створення чеків, наприклад, в Телеграм. Він повинен включати скрипт про закриття зміни, модуль для друку чека, модуль для занесення щоденного доходу в Google-таблиці. Бот забезпечує створення чека в два кліка, автоматичне відкриття і закриття зміни, можливість друку чека на принтері (якщо він у вас є). До мінусів бота в телеграм слід віднести:
  • тільки один касир і тільки одна каса;
  • в одному чеку тільки одна позиція товару/послуги;
  • потрібен сервер, де все це розгорнути.

Також до недоліків відноситься складність системи в backend-розробці. Ланцюг створення чека має велику кількість точок відмови. Запит проходить такий шлях:

Телеграм в смартфоні -> Internet -> чат-бот -> Internet -> платне пРРО -> Internet -> сервер ДПС -> Internet -> платне пРРО -> Internet -> чат-бот -> Internet -> Телеграм в смартфоні. Це не рахуючи взаємодії з ЕЦП.

Більш-менш захищена взаємодія ДПC за допомогою оффлайн чеків. Але якщо не буде зв’язку між вашим смартфоном і чат-ботом, то вся система перестане працювати.

Для розгортання бота будуть потрібні:
  • docker + docker compose;
  • логін касира;
  • пароль касира;
  • номер ліцензії віртуальної каси (для відкриття зміни);
  • файл ключа ЕЦП;
  • пароль ключа ЕЦП;
  • вибрати АЦСК ключа;
  • токен телеграм-боту;
  • номер телефону адміністратора.

Також потрібно налаштувати термопринтер для друку і створити Google-таблицю для обліку щоденного доходу (вхід через сервіс-аккаунт).

Адміністратор натискає /start в діалозі з ботом, далі потрібно авторизуватися; ідентифікатор зберігається в базу sqlite. Адміністратор дозволяє реєстрацію касира через команду /sign.

Касир робить запит на створення чека, натиснувши дві кнопки в чаті з ботом. Бот при необхідності відкриває зміну, створює чек, відповідає QR-кодом з посиланням на сайт податкової + дає посилання текстом (можете поділитися ним з клієнтом). Також надсилає текст чека з кнопкою «Друк».

В кінці дня касир викликає скрипт закриття зміни і денний дохід записується в Google-таблиці. Підсумок: підприємцю потрібно купити термопринтер з Wi-Fi і з’єднати його з чат-ботом за допомогою VPN-тунелю.

Проблем для мікробізнесу дві: хтось повинен все це налаштувати, і десь це необхідно розгорнути (потрібен сервер).

Варіант 2
SmartONE вирішує обидві ці проблеми. Представляємо вам програмне забезпечення для реєстрації розрахункових операцій, яке має власний пристрій і поєднує в собі касу, термопринтер, сканер штрих- та QR-кодів, банківський термінал і комп’ютер під управлінням Android. Чек на SmartONE друкується і відправляється в податкову за 2 простих кліка.

Ви можете додати товар, закрити зміну, провести інкасацію, зробити повернення або надати клієнтові знижку прямо на пристрої. Також в SmartONE є унікальна функція Мультимерчант. Будь-яка кількість співробітників, торгових точок або окремих ФОП підключається до каси через мобільний додаток.

пРРО SmartONE має простий шлях запиту. Мобільний додаток SMARTY -> Internet -> сервер ДПС -> Internet -> додаток SMARTY. Вам не доведеться самостійно обробляти випадки, коли сервер податкової відпочиває. Додаток створює оффлайн-чеки і відправляє в податкову, коли зв’язок відновлюється.

SmartONE має власний сервер — хмарне рішення ERP, який зберігає і обробляє більшість даних, критично важливих для вашої компанії. Тут можна вести товарний, фінансовий та кадровий облік. А також отримувати статистику продажів і аналітику в звітах.

На даний момент, SmartONE — найбільш функціональне рішення на українському ринку. Воно вирішує більшість завдань підприємця автоматично. Так, ви можете моментально інтегрувати дані з будь-якої системи обліку, наприклад, 1С.

Використання каси і мобільного додатку на звичній ОС Android вимагає від підприємця і співробітників лише базових знань і навичок.

Вам не потрібно бути програмістом, щоб обслуговувати своїх клієнтів і вчасно подавати звіти в податкову.

Поділіться новиною
Поділитися на facebook
Поділитися на twitter
Поділитися на linkedin

ЗВ'ЯЗАТИСЯ З НАМИ

Наш менеджер передзвонить вам найближчим часом